Bladcentralens totale omsetning i 2011 endte på 2 545 millioner kroner i forbrukerpriser. Dette er en stabil utvikling sammenlignet med tidligere år.

Den største kategorien i Bladcentralens sortiment er de ukentlige bladene. Kategorien står for 46,6% av omsetning av blader og bøker. Dette tilsvarer en omsetning på nesten 1,2 milliarder kroner i 2011.

De ukentlige bladene består av Se og Hør, Se og Hør Weekend, Hjemmet, Her og Nå, Allers, Norsk Ukeblad, Vi Menn, KK, Donald Duck & Co og På TV.  

  • Bestselgerne i 2011 var Se og Hør, Se og Hør Weekend, Hjemmet, Her og Nå, Allers, Norsk Ukeblad, Vi Menn, KK, Donald Duck & Co og Pondus.
  • Bladcentralen har et bredt sortiment av blader, tegneserier, bøker og fagblader og julehefter.
  • Bladcentralen selger sine produkter i kommisjon, med returrett.
  • Bladcentralen leverer et sortiment tilpasset hver enkelt forhandlers etterspørsel.
  • Bladcentralen tilbyr et bredt utvalg av eksponeringsmateriell, gjerne tilpasset spesielle kjedeprofiler.
  • Bladcentralen distribuerer blader og bøker tre ganger i uken til 4 000 dagligvarebutikker, 1 400 kiosker og 1 300 bensinstasjoner.
  • Bladcentralen eies av syv forlag; Aller Media AS, Egmont Hjemmet Mortensen AS, Egmont Serieforlaget AS, Cappelen Damm AS, Schibsted Forlag AS, Bonnier Holding Norway AS og Bestselgerforlaget AS.

Visjon

Vi skal være den beste distributøren av lesestoff til det norske folk.

Forretningsidé

Bladcentralen skal distribuere og markedsføre lesestoff i Norge til et stort antall forhandlere. 

Virksomheten skal være enkel, effektiv og rimelig slik at Bladcentralen blir en lønnsom, langsiktig og seriøs samarbeidspartner for kunder og eiere.

Kjerneverdier

  • Vi skal være en bedrift hvor kolleger trives og skaper resultater sammen.
  • Vi skal skape lønnsomhet for kunder og forlag.
  • Vi skal være løsningsorienterte og kostnadseffektive.